Techo International Airport in Cambodia, Currently Under Construction

ការ​សាងសង់​កំពុង​ដំណើរការ​នៅ ​អាកាសយានដ្ឋាន ​អន្តរជាតិ​តេជោ​ថ្មី ​ក្នុង ​រាជធានី​ភ្នំពេញ ​ប្រទេស ​កម្ពុជា ​ដែល​រចនា​ដោយ ​ក្រុមហ៊ុន Foster + Partners ។ គម្រោងនេះមានចម្ងាយ 20 គីឡូម៉ែត្រពីរាជធានីរបស់ប្រទេសកម្ពុជា ទាក់ទាញការបំផុសគំនិតពីស្ថាបត្យកម្មជនជាតិដើមដែលកំណត់តំបន់ ដោយស្វែងរកការផ្តល់ដំណោះស្រាយរចនាគ្រប់គ្រាន់ ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងអាកាសធាតុត្រូពិច។ គណៈកម្មាការដែលត្រូវបានឈ្នះបន្ទាប់ពីការប្រកួតប្រជែងជាអន្តរជាតិ រួមមានផែនការមេសម្រាប់ ទីក្រុងអាកាសយានដ្ឋាន ថ្មី បន្ថែមពីលើអគារស្ថានីយថ្មី។

ផែដែលមានរាងដូចខ្យល់អាកាសចំនួនពីរកំណត់រូបរាងរបស់អគារស្ថានីយ ដោយភ្ជាប់ទៅផ្ទះកណ្តាលដែលមានការត្រួតពិនិត្យសុវត្ថិភាពរបស់អ្នកដំណើរ ការិយាល័យអន្តោប្រវេសន៍ ក៏ដូចជាធាតុលក់រាយ។ ធាតុមុខងារទាំងអស់ត្រូវបានផ្ទុកនៅក្រោមដំបូលដំបូលដែលលាតសន្ធឹងជាង 36 ម៉ែត្រ ដែលគាំទ្រដោយ ‘ដើមឈើរចនាសម្ព័ន្ធ’ ។ ក្រឡាចត្រង្គដែកទម្ងន់ស្រាលអនុញ្ញាតឱ្យពន្លឺធម្មជាតិចូលទៅក្នុងចន្លោះស្ថានីយដ៏ធំ។ ការរចនានេះក៏ខិតខំផ្តល់នូវផ្លូវច្បាស់លាស់ និងវិចារណញាណសម្រាប់អ្នកដំណើរ បើកទិដ្ឋភាពចេញទៅកាន់អាវផាយ និងផ្តល់នូវការផ្លាស់ប្តូរកម្រិតតិចតួចនៅទូទាំងតំបន់សាធារណៈរបស់វា។

អាកាសយានដ្ឋានស្ថិតក្នុងចំណោមអគារសាធារណៈដ៏សំខាន់បំផុត ដែលឆ្លុះបញ្ចាំងពីស្ថានភាពនិមិត្តសញ្ញារបស់វាថាជាច្រកទ្វារទៅកាន់ទីក្រុង និងតួនាទីដ៏សំខាន់របស់វានៅក្នុងសេដ្ឋកិច្ចសកលភាវូបនីយកម្ម។ អាកាសយានដ្ឋាន អន្តរជាតិតេជោថ្មី នឹងក្លាយជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់នៃ ការអភិវឌ្ឍន៍បន្តរបស់ រាជធានីភ្នំពេញ ក្នុងនាមជាមជ្ឈមណ្ឌលដឹកជញ្ជូនអន្តរតំបន់ និងអន្តរតំបន់ដ៏សំខាន់របស់ប្រទេស។

សម្ភារៈខាងក្នុងដ៏កក់ក្តៅកំណត់បរិយាកាសខាងក្នុង ដោយយកតម្រុយពីរូបភាពនៃភាសាខ្មែរ។ យោងតាមស្ថាបត្យករ គម្រោងនេះក៏ត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីក្លាយជា ‘អាកាសយានដ្ឋានបៃតងបំផុតមួយក្នុងពិភពលោក’ ដោយរួមបញ្ចូលគ្នានូវដំណោះស្រាយសហសម័យជាមួយនឹងសិប្បកម្មក្នុងស្រុក និងខិតខំកាត់បន្ថយចំណាយប្រតិបត្តិការ។ រុក្ខជាតិបៃតងច្រើនត្រូវបានរួមបញ្ចូលនៅក្នុងការរចនា ហើយថាមពលដែលបង្កើតដោយកសិដ្ឋាន photovoltaic នៅនឹងកន្លែងនឹងផ្តល់ថាមពលដល់ស្ថានីយ។

លើសពីនេះ ទីតាំងនៃស្ថានីយត្រូវបានជ្រើសរើស ដើម្បីអនុញ្ញាតឱ្យមានការពង្រីកនាពេលអនាគត។ ប្រព័ន្ធសំណង់ម៉ូឌុល និងការកំណត់ពេលវេលាគម្រោងជាដំណាក់កាលត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីបង្កើនភាពងាយស្រួលក្នុងការសាងសង់ ដោយសារដំណាក់កាលដំបូងនៃគម្រោងនេះត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងអាចផ្ទុកអ្នកដំណើរបានរហូតដល់ 13 លាននាក់ក្នុងមួយឆ្នាំ។ ដំណាក់កាលបន្តបន្ទាប់នឹងបន្ថែមខ្យល់អាកាសទី 2 ដែលបង្កើនចំនួនអ្នកដំណើរដល់ 30 លាននាក់។

ផ្នែកបន្ថែមអាកាសយានដ្ឋាន Abha នៅក្នុង តំបន់ Aseer របស់ប្រទេសអារ៉ាប៊ីសាអូឌីត ។ ដោយយកតម្រុយពីវប្បធម៌ក្នុងតំបន់ ស្ថានីយនេះត្រូវបានរចនាឡើងជាបណ្តាញតភ្ជាប់គ្នានៃទីធ្លា និងផ្លូវដើរ ក្នុងគោលបំណងកំណត់ប្រភេទថ្មីនៃបទពិសោធន៍អ្នកដំណើរ។ ការិយាល័យក៏បានកំណត់ដើម្បីបង្កើត មជ្ឈមណ្ឌលថែទាំសុខភាពដែលផ្លាស់ប្តូរសម្រាប់ Mayo Clinic នៅ Rochester ហើយថ្មីៗនេះបាន បើកដំណើរការ VR/AR Toolkit សម្រាប់ការរចនារួមបញ្ចូល ។