រថភ្លើងល្បឿនលឿន Haramain / Foster

  • អតិថិជន៖  អង្គការផ្លូវដែកអារ៉ាប៊ីសាអូឌីត
  • ក្រុមរចនា៖  Norman Foster, Luke Fox, Angus Campbell, Tony Miki, Young Wei-Yang Chiu, Pearl Tang, Perry Ip, Diego Bleck, Jurgen Kuppers, Angelika Kovacic, Seif A Bahaa Eldin, Vincent Westbrook, Jayendra Shah, Yusuke Tsutsui, Dirk Jantz, Eirini Kouka, Melissa Clinch, Oliver Flindall, Takuji Hasegawa, Merino Ranallo, Huw Thomas, Alistair Lenczner, D’Arcy Fenton, Sam Van Welden, Andrew Gardner, Yu-La Kim, Will Chan, Julian Sattler, Piotr Ehrenhalt, Siriwat Patchimasiri, Francisca Estarellas Galmes, Mark Thompson, Matilde Napoleao, Matthew Fajkus, Hector Pascalidis, Premveer Nagpal, Lorena Franco
  • ទីប្រឹក្សារចនាសម្ព័ន្ធ វិស្វករមេកានិក + ដៃគូបណ្តាក់ទុនរួមគ្នា៖  Buro Happold
  • អ្នកប្រឹក្សាផ្នែកចំណាយ៖  Davis Langdon
  • ប្រតិបត្តិករស្រមោល៖  ដឹកនាំ Davies Gleave
  • ទីប្រឹក្សាថ្មធម្មជាតិ៖  Sandberg
  • facade និងដំបូលចូល:  Hoare Lea
  • ទីប្រឹក្សាក្នុងស្រុក៖  DAR Al Riyadh

ផ្លូវរថភ្លើងល្បឿនលឿនប្រវែង 450 គីឡូម៉ែត្រតភ្ជាប់រវាងទីក្រុងសំខាន់ៗរបស់អារ៉ាប៊ីសាអូឌីតដូចជា Makkah, Madinah, Jeddah និង KAEC បានស្វាគមន៍អ្នកដំណើរសម្រាប់ពិធីបុណ្យ Eid ជាលើកដំបូង។ ស្ថានីយ៍ទាំងបួននៅតាមបណ្តោយផ្លូវនេះ ដែលត្រូវបានចាត់ទុកថាជាច្រកផ្លូវទៅកាន់ទីក្រុងនីមួយៗ ត្រូវបានបំផុសគំនិតដោយប្រពៃណីស្ថាបត្យកម្មបុរាណនៃតំបន់ និងផ្តល់នូវការដកថយពីព្រះអាទិត្យខណៈពេលដែលបង្កើតឆ្អឹងខ្នងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធថ្មីសម្រាប់ការដឹកជញ្ជូនប្រកបដោយនិរន្តរភាពនៅក្នុងប្រទេសអារ៉ាប៊ីសាអូឌីត។

Luke Fox ប្រធានស្ទូឌីយោ Foster + Partners បាននិយាយថា “យើងរីករាយដែលតំណភ្ជាប់ផ្លូវដែកល្បឿនលឿន Haramain កំពុងដំណើរការដោយជោគជ័យ ដោយនាំអ្នកធ្វើធម្មយាត្រាទៅកាន់ទីក្រុងបរិសុទ្ធនៃ Makkah និង Madinah ។ ការរចនានៃស្ថានីយ៍ថ្មីផ្តោតលើភាពងាយស្រួលរបស់អ្នកដំណើរ ខណៈពេលដែលបង្កើតនូវអារម្មណ៍រំភើប និងភាពអស្ចារ្យដែលជាប់ទាក់ទងនឹងគំនិតនៃការធ្វើដំណើរ»។

ស្ថានីយ៍ត្រូវបានសាងសង់ដោយប្រើវិធីសាស្រ្តម៉ូឌុលដោយមានធាតុផ្សំនៃការរចនាដែលជារឿងធម្មតាសម្រាប់ស្ថានីយ៍ទាំងអស់នៅតាមបណ្តោយផ្លូវ។ សសរដែក និងធ្នូបង្កើតជាដើមឈើរចនាសម្ព័ន្ធឯករាជ្យ ដែលធ្វើម្តងទៀតនៅលើក្រឡាចត្រង្គមួយ ហើយភ្ជាប់គ្នាដើម្បីបង្កើតជាដំបូលដែលអាចបត់បែនបាន ដែលត្រូវបានបំផុសគំនិតដោយ colonnades ដែលបានរកឃើញនៅក្នុងអគារប្រពៃណីជាច្រើននៅក្នុងតំបន់។ តុដេកនៅក្នុងស្ថានីយ៍នីមួយៗមានពណ៌ផ្សេងគ្នា ឆ្លើយតបទៅនឹងអត្តសញ្ញាណនៃទីក្រុងផ្សេងៗគ្នា។

ស្ថានីយ៍នេះត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីបម្រើអ្នកដំណើររហូតដល់ 20,000 នាក់ក្នុងមួយម៉ោងនៅកម្រិតកំពូលរបស់ពួកគេ។ ដូច្នេះ ការរៀបចំកន្លែងដើរតាមទិសដៅនៃការធ្វើដំណើរ និងជួយអ្នកដំណើររុករកស្ថានីយ៍ដោយវិចារណញាណ ជាមួយនឹងការផ្លាស់ប្តូរកម្រិតតិចតួច ហើយចន្លោះខាងក្នុងផ្តល់នូវការសម្រាកពីកំដៅនៃវាលខ្សាច់។ ដំបូល និងជញ្ជាំងមានរន្ធតូចៗដែលទាញធ្នឹមពន្លឺថ្ងៃចុះទៅកម្រិតបរិក្ខារ ដោយគ្រប់គ្រងដោយប្រុងប្រយ័ត្ននូវពន្លឺចែងចាំងពីព្រះអាទិត្យ និងបង្កើតបរិយាកាសស្ងប់ស្ងាត់ បរិយាកាសល្អ និងមានពន្លឺល្អ។ ចង្កៀងរាងស្វ៊ែរ ព្យួររវាងធ្នូ ផ្តល់ពន្លឺផ្តោតអារម្មណ៍ សម្រុះសម្រួលរវាងមាត្រដ្ឋាននៃដំបូល និងកម្រិត concourse និងសង្កត់សំឡេងចង្វាក់នៃរចនាសម្ព័ន្ធ។

 

បញ្ហាប្រឈមចម្បងមួយនៅក្នុងគម្រោងគឺថា ការរចនា និងការសាងសង់ស្ថានីយ៍ត្រូវបានអនុវត្តដោយឯករាជ្យទាំងស្រុងពីការងារស៊ីវិល និងការដំឡើងផ្លូវ។ ដូច្នេះ ស្ថានីយ៍ត្រូវបានរៀបចំឡើង ហើយដំណើរការការងារត្រូវបានគ្រោងទុក ដើម្បីអនុញ្ញាតឱ្យការងារស៊ីវិលបន្តស្របគ្នា។

បន្ថែមពីលើភាពបត់បែននៃប្រតិបត្តិការ និងរចនាសម្ព័ន្ធ ស្ថានីយ៍ក៏ផ្តល់ជូននូវការតភ្ជាប់គ្មានថ្នេរទៅនឹងបណ្តាញដឹកជញ្ជូនមិនប្រក្រតីផ្សេងទៀត ជាពិសេសជាមួយ Jeddah Metro ដែលត្រូវបានរចនាឡើងដោយ Foster + Partners ក៏ដូចជាការអភិវឌ្ឍន៍ជុំវិញស្ថានីយ៍ផងដែរ។

Angus Campbell, Senior Partner, Foster + Partners បាននិយាយថា “យើងបានរចនាស្ថានីយ៍ទាំង 4 ដែលបណ្តាលឱ្យមានវិធីសាស្រ្តស្របគ្នា និងយុទ្ធសាស្រ្តស្វែងរកផ្លូវដ៏វិចារណញាណពេញបណ្តាញ។ ស្ថានីយ៍នេះត្រូវបានផ្អែកលើម៉ូឌុលធម្មតាទំហំ 27 ម៉ែត្រការ៉េដែលមានដំបូល បរិក្ខារ និងវេទិកាដែលអាចបត់បែនបានគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការកំណត់រចនាសម្ព័ន្ធឡើងវិញសម្រាប់ស្ថានីយឆ្លងកាត់ និងស្ថានីយ ខណៈពេលដែលធ្វើឱ្យវាអាចពង្រីកស្ថានីយ៍ក្នុងការឆ្លើយតបទៅនឹងការផ្លាស់ប្តូរអ្នកដំណើរ។ តម្រូវការ។”

និរន្តរភាពគឺជាប្រធានបទសំខាន់ដែលដំណើរការតាមរយៈគម្រោង។ អគារស្ថានីយ៍ត្រូវបានរចនាឡើងដោយផ្អែកលើគោលការណ៍នៃការកាត់បន្ថយសីតុណ្ហភាពមានអារម្មណ៍ – ពីខាងក្រៅស្ថានីយ៍ទៅវេទិកា សីតុណ្ហភាពព័ទ្ធជុំវិញធ្លាក់ចុះជាលំដាប់ដោយមិនចាំបាច់ត្រូវការម៉ាស៊ីនត្រជាក់ពេញ។ នៅខាងក្នុងស្ថានីយ៍ សីតុណ្ហភាពត្រូវបានរក្សានៅ 28˚C ហើយវេទិកាមានកង្ហារធំ និងឧបករណ៍បំពងដែលជួយរក្សាតំបន់នេះឱ្យត្រជាក់។ Mashrabiyas រុំព័ទ្ធមុខកញ្ចក់ក៏ជួយកាត់បន្ថយសីតុណ្ហភាពខាងក្នុងផងដែរ ខណៈពេលដែលអនុញ្ញាតឱ្យមានពន្លឺភ្លឺចេញពីស្ថានីយ៍។

ស្ថានីយ៍នេះត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីបំពេញតម្រូវការអ្នកដំណើរដែលកំពុងកើនឡើង ចាប់ពីការរំពឹងទុកដំបូងពី 60 លានទៅ 135 លាននាក់ក្នុងមួយឆ្នាំ។ ជាមួយនឹងរថភ្លើងដែលរត់ក្នុងល្បឿនអតិបរមា 300 គីឡូម៉ែត្រក្នុងមួយម៉ោង ពេលវេលាធ្វើដំណើររវាង Makkah និង Madinah នឹងត្រូវកាត់បន្ថយមកត្រឹម 2 ម៉ោង 20 នាទីប៉ុណ្ណោះ។ ប្រតិបត្តិការនឹងចាប់ផ្តើមជាមួយនឹងរថភ្លើងចំនួន ៣៥ ដែលអាចដឹកអ្នកដំណើរបានដល់ទៅ ៤១៧ នាក់ក្នុងម្នាក់ៗ។