Masarycka Building / Zaha Hadid Architects

  • រចនា៖  Zaha Hadid, Patrik Schumacher
  • អតិថិជន៖  Penta Real Estate
  • ស្ថាបត្យករប្រតិបត្តិ៖  Jakub Cigler Architekti
  • សហការីដឹកនាំការប្រកួតប្រជែង៖  DaeWha Kang
  • ស្ថាបត្យករគម្រោងប្រកួតប្រជែង៖  Jakub Klaska
  • ក្រុមគម្រោងប្រកួតប្រជែង៖  Michal Wojtkiewicz, Malgorzata Kowalczyk, Fernanda Mugnaini, Matthew Carapiet, Bogdan Zaha, Chenxi Gong, Maya Boustany, Jan Klaska, Brian Dale
  • គំនិតចម្រាញ់ | នាយកគម្រោងរចនាគ្រោងការណ៍៖  លោក Jim Heverin
  • គំនិតចម្រាញ់ | Schematic Design Directing Associate:  Craig Kiner
  • គំនិតចម្រាញ់ | ស្ថាបត្យករគម្រោងរចនា៖  Jakub Klaska, Sara Sheik Akbari
  • គំនិតចម្រាញ់ | ក្រុមគម្រោងរចនា៖  Javier Rueda, Jan Klaska, Saman Dadgostar, Yifan Zhang, Moa Carlson, Juan Montiel, Carlos Parrada-Botero, Monika Bilska, Harry Spraiter, Ovidiu Mihutescu, Niran Buyukkoz, Nan Jiang, Horatiu Valcu
  • នាយកគម្រោងរចនាលម្អិត៖  លោក Jim Heverin
  • ស្ថាបត្យករគម្រោងរចនាលម្អិត៖  Jakub Klaska, Victor Orive
  • ក្រុមគម្រោងរចនាលម្អិត៖  Harry Spraiter, Javier Rueda, Aiste Dzikaraite, Sven Torres, Muriel Boselli, Maria Touloupou, Thomas Bagnoli
  • នាយកគម្រោងរចនាសំណង់៖  លោក Jim Heverin
  • ស្ថាបត្យករគម្រោងសាងសង់៖  Jakub Klaska
  • ក្រុមគម្រោងរចនាសំណង់៖  Harry Spraiter, Aleksandra Mnich-Spraiter, Devansh Daisaria
  • ទីក្រុង៖  ប្រាក

ការពិពណ៌នាអត្ថបទដែលផ្តល់ដោយស្ថាបត្យករ។ អគារ Masaryčka នៅ ទីក្រុង Prague ត្រូវបានកំណត់ដោយផ្លូវចរាចរដែលនឹងផ្តល់នូវការចូលទៅកាន់កន្លែងរស់នៅថ្មីសម្រាប់ទីក្រុង។ ការសម្របខ្លួនទៅនឹងការរីកចម្រើនជាបន្តបន្ទាប់នៃវិស័យសាជីវកម្មរបស់ទីក្រុងជាមួយនឹងកន្លែងការិយាល័យដែលត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីបំពេញតាមគំរូការងារក្នុងសតវត្សទី 21 ការិយាល័យ Masaryčka និងការអភិវឌ្ឍន៍លក់រាយទំហំ 28,000 m រួមបញ្ចូលអគារចំនួនប្រាំពីរនៅក្នុងផ្នែកខាងកើតរបស់វា និងប្រាំបួនជាន់នៅចុងខាងលិចរបស់វា។ ការរួមបញ្ចូលជាមួយនឹងការធ្វើទំនើបកម្មរបស់ផ្លូវដែកឆេកនៃស្ថានីយ៍រថភ្លើង Masaryk ជាប្រវត្តិសាស្ត្រកំពុងបង្កើតទីលានសាធារណៈថ្មីមួយផ្នែកនៅលើផ្លូវរថភ្លើង ការរចនារបស់ Masaryčka នឹងបង្កើនភាពងាយស្រួលដល់វេទិកាផ្លូវដែកខាងក្រោម និងផ្តល់ផ្លូវថ្មើរជើងថ្មីរវាង Florenc និង Hybernská នៅផ្នែកម្ខាងនៃស្ថានីយ៍។

មានព្រំប្រទល់ជាប់នឹងវេទិកាផ្លូវរថភ្លើងរបស់ស្ថានីយ៍ Masaryk នៅភាគខាងត្បូង ផ្លូវ Na Florenci នៅភាគខាងជើង ហើយផ្លូវ Wilsonova បានឡើងដល់ភាគខាងកើត Masaryčka ត្រូវបានសាងសង់នៅលើទីតាំងដែលគេបោះបង់ចោលដែលបានបោះបង់ចោលជាច្រើនទសវត្សរ៍មកហើយ។ នៅភាគខាងលិច Masaryčka ជំនួសកន្លែងចតរថយន្តដែលមានស្រាប់នៅលើមហាវិថី Havlíčkova ជាមួយនឹងទីលានសាធារណៈថ្មីមួយជាមួយនឹងការផ្លាស់ប្តូររវាងបណ្តាញផ្លូវដែក រថភ្លើង និងឡានក្រុងរបស់ទីក្រុង។ កំណត់ច្រកផ្លូវស្វាគមន៍ទៅកាន់ទីក្រុងសម្រាប់អ្នកដំណើរផ្លូវដែកជាយក្រុង និងក្នុងស្រុក ក៏ដូចជាអ្នកដែលប្រើប្រាស់ផ្លូវរថភ្លើងល្បឿនលឿនដែលបច្ចុប្បន្នកំពុងសាងសង់ទៅកាន់ អាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិ ក្រុងប្រាក ។ ស្ថិតនៅចម្ងាយមួយគីឡូម៉ែត្រភាគខាងកើតនៃទីលាន Staroměstské កណ្តាលទីក្រុង ការរចនារបស់ Masaryčka បង្កើតការសន្ទនាជាមួយស្ថាបត្យកម្ម និងទីក្រុងនៃទីក្រុងចាស់របស់ទីក្រុង Prague ដែលត្រូវបានគេស្គាល់ថាជា “ទីក្រុងមាសនៃ 100 spires” ។ ព្រុយខាងក្រៅនៅក្នុង facade របស់ Masaryčka រួមចំណែកដល់ការដាក់ស្រមោលពន្លឺព្រះអាទិត្យក្នុងរដូវក្តៅ និងបំប្លែងសមាសភាពផ្តេករបស់គម្រោងទៅភាពបញ្ឈរនៃផ្នែកខាងលិចរបស់វាដែលប្រឈមមុខនឹងជ្រុងនៃ Old Town ។

ការកំណត់គោលដៅវិញ្ញាបនបត្រ LEED Platinum របស់ Masaryčka រួមបញ្ចូលនូវ facade ពីរជាន់ដែលធានានូវពន្លឺធម្មជាតិដ៏ល្អប្រសើរនៅក្នុងតំបន់ការងារទាំងអស់ និងកន្លែងរួម។ ផ្ទៃរាបស្មើរបែងចែកអគារទាំងពីរ ខណៈដែលផ្ទៃរាបស្មើស្រដៀងគ្នានៅផ្នែកខាងមុខខាងកើតផ្តល់ឱ្យគ្រប់ជាន់ការិយាល័យដោយផ្ទាល់ទៅកាន់ទីធ្លាខាងក្រៅដ៏ធំទូលាយ។ សួនច្បារដំបូលរួមផ្តល់នូវទិដ្ឋភាពបែប Panoramic នៅទូទាំងទីក្រុង។ ខ្យល់ចេញចូលកូនកាត់ត្រូវបានគាំទ្រដោយរោងចក្រដែលមានប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់ជាមួយនឹងប្រព័ន្ធស្ដារកំដៅកាកសំណល់ ខណៈដែលប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងឆ្លាតវៃរបស់អគារនៅតែបន្តត្រួតពិនិត្យ និងកែសម្រួលការគ្រប់គ្រងបរិស្ថាន ដើម្បីកាត់បន្ថយការប្រើប្រាស់ថាមពល។

ការដាំដោយប្រើប្រភេទរុក្ខជាតិ រុក្ខជាតិ និងដើមឈើក្នុងតំបន់ដែលត្រូវបានស្រោចស្រពដោយប្រព័ន្ធប្រមូលទឹកភ្លៀងរបស់ Masaryčka រួមទាំងការបំប្លែង Na Florenci ទៅជាផ្លូវដែលមានដើមឈើនឹងផ្តល់នូវម្លប់រដូវក្តៅដ៏ត្រជាក់ និងការបន្សុតខ្យល់ធម្មជាតិ។ ប្រព័ន្ធលំហូរទាប និងការកែច្នៃទឹកពណ៌ប្រផេះនឹងកាត់បន្ថយការប្រើប្រាស់ទឹករបស់មជ្ឈមណ្ឌលបន្ថែមទៀត។ ការសាងសង់ និងលទ្ធកម្មរបស់ Masaryčka បានផ្ដល់អាទិភាពដល់អ្នកផ្គត់ផ្គង់ក្នុងស្រុក និងសម្ភារៈដែលមានមាតិកាកែច្នៃខ្ពស់ ដើម្បីបំពេញតាមគោលដៅឆ្នាំ 2025 សម្រាប់កាបូនដែលបានបញ្ចូល និងប្រតិបត្តិការដែលបង្កើតឡើងដោយ RIBA 2030 Climate Challenge ។

ដល់ពេលបញ្ចប់នៅឆ្នាំ 2026 ការជួសជុលរបស់ Czech Railways នៃស្ថានីយ៍រថភ្លើង Masaryk ដែលនៅជាប់នឹង Masaryčka រក្សាបាននូវអគារស្ថានីយប្រវត្តិសាស្ត្រដែលមានស្រាប់ និងរួមបញ្ចូលការសាងសង់ទីលានសាធារណៈថ្មីដោយផ្នែកលើផ្លូវដែកដែលផ្តល់សិទ្ធិចូលទៅកាន់វេទិកាបុគ្គល និងការផ្ទេរដោយផ្ទាល់ទៅកាន់ ទីក្រុង Prague ‘s Metro ខ្សែ B. ការបំប្លែងស្ថានីយ៍ទៅជាមជ្ឈមណ្ឌលដឹកជញ្ជូនពហុមុខងារដែលអាចចូលដំណើរការបានពេញលេញសម្រាប់ទីក្រុង កម្មវិធីទំនើបកម្មរបស់វាពង្រីកចំនួនផ្លូវបច្ចុប្បន្នពីប្រាំពីរដល់ប្រាំបួន ហើយស្ថាបនាឡើងវិញនូវវេទិកាទាំងអស់ បរិក្ខារខ្សែរលើក្បាល និងការផ្គត់ផ្គង់ថាមពល។