ZGF ARCHITECTS PLACES NINE – ACRES MASS-TIMBER ROOF ON PORTLAND AIRPORT TERMINAL

ស្ទូឌីយោ ZGF ស្ថាបត្យករ អាមេរិច បានបញ្ចប់ការពង្រីកដល់ចំណតសំខាន់នៅអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិ Portland ដោយដំឡើង ដំបូល ឈើ ដ៏ធំ ដែលត្រូវបានរៀបចំរួចជាស្រេចដើម្បីរក្សាប្រតិបត្តិការអាកាសយានដ្ឋាន។

យោងតាមស្ទូឌីយោបានឱ្យ ដឹងថា ដំបូលដ៏ធំរបស់អាកាសយានដ្ឋាននេះត្រូវបានផលិតពីដែក និងឈើក្រាលកៅស៊ូ ( glulam ) ដែលបង្កើតជាធ្នឹម និងបន្ទះឈើលើផ្ទៃដីជាង 400,000 ហ្វីតការ៉េ (37,161 ម៉ែត្រការ៉េ) និងលាតសន្ធឹងប្រាំបួនហិចតា (3.64 ហិកតា)។

ZGF បាន​បញ្ចប់​ព្រលាន​យន្តហោះ​មួយ​ដែល​មាន​ដំបូល​ឈើ​នៅ​ទីក្រុង Portland

ស្ថានីយចំបងបានបើកដំណើរការ ជាដំណាក់កាលដ៏សំខាន់មួយក្នុងការជួសជុលអាកាសយានដ្ឋាន ដែលបានដំណើរការអស់រយៈពេលមួយទសវត្សរ៍ចុងក្រោយនេះ។ ស្ថាបត្យករ ZGF ត្រូវបានប្រគល់ភារកិច្ចឱ្យសំខាន់ទ្វេដងនូវទំហំប្រតិបត្តិការ ការបង្រួបបង្រួមគ្រឿងបរិក្ខារ និងប្រព័ន្ធមេកានិចដែលត្រូវបានសាងសង់ក្នុងដំណាក់កាលផ្សេងៗគ្នាចាប់តាំងពីទសវត្សរ៍ឆ្នាំ 1950 ។

ដំបូលដែលគ្របដណ្ដប់លើទាំងមូលនៃស្ថានីយកណ្តាល ដែលរួមមានកម្មវិធីច្រកចូល កន្លែងលក់សំបុត្រ សម្បទាន និងច្រកទ្វារ ដំបូលមានលំនាំរំលេចចេញជាមួយនឹងពន្លឺមេឃចំនួន 49 ។

ជាមួយនឹងវិសាលភាពប្រាំបួនហិចតា ដំបូលមានអំពូលភ្លើង និងលំនាំរំលេច។ រូបថតរបស់ Dror Baldinger

ZGF បានប្រដូចរចនាសម្ព័ន្ធទៅនឹង “រឿងរ៉ាវ” នៃព្រៃឈើ ដែលជាកម្រិតកំពូលនៃមែកឈើដែលបង្កើតស្រទាប់ការពារនៅកម្រិតដំបូលនៃប្រព័ន្ធអេកូឡូស៊ីព្រៃឈើ។

ស្ទូឌីយោបាននិយាយថា “ការត្បាញកន្ត្រកនៃធ្នូ និងរាងរាងពងក្រពើ ធ្នឹម glulam 400,000 ម៉ែត្រការ៉េ និងបន្ទះឈើ ‘overstory’ ត្រូវបានគាំទ្រដោយក្រឡាចត្រង្គនៃ 34 រាងអក្សរ Y ដែលសាខាឡើងលើ 36 ហ្វីតពីលើជាន់ស្ថានីយ” ។ .

“បន្ទះឈើមានជិត 35,000 បំណែកនៃ Douglas fir” ។

រចនាសម្ព័ននេះមានលក្ខណៈជាកូនកាត់តាមបច្ចេកវិជ្ជា ដោយឈើត្រូវបានភ្ជាប់ជាមួយនឹងកំណាត់ដែកប្រវែង 6 ហ្វីត (1.8 ម៉ែត្រ) ដាច់ពីគ្នា 20 ហ្វីត (ប្រាំមួយម៉ែត្រ) ដែលមានប្រវែង 150 ហ្វីត (45 ម៉ែត្រ)។ ធ្នឹមឈើដ៏ធំបំផុតមានប្រវែង 80 ហ្វីត (24 ម៉ែត្រ) ហើយបន្ទះឈើត្រូវបានភ្ជាប់ទៅនឹងសមាសធាតុឈើដ៏ធំទាំងនេះ។

ដំបូលត្រូវបានផ្គុំនៅនឹងកន្លែង ដើម្បីអនុញ្ញាតឱ្យមានប្រតិបត្តិការគ្មានការរំខានកំឡុងពេលសាងសង់

ដើម្បីរក្សាប្រតិបត្តិការអាកាសយានដ្ឋានកំឡុងពេលជួសជុលឡើងវិញ ក្រុមហ៊ុន ZGF បានជ្រើសរើសធ្វើដំបូលប្រក់ស័ង្កសីដ៏ធំនៅលើតំបន់ដាច់ដោយឡែកមួយនៅលើអាកាសយានដ្ឋាន ដែលនៅឆ្ងាយពីស្ថានីយ។ វា​បាន​ប្រើ​ម៉ាស៊ីន​ដើម្បី​ផ្អាក​វា​សម្រាប់​ការ​សាងសង់ ហើយ​រុញ​ផ្នែក​ដាច់​ដោយ​ឡែក​ពី​គ្នា​ទៅ​នឹង​កន្លែង មុន​នឹង​ភ្ជាប់​វា​ទៅ​នឹង​សសរ Y បេតុង​ធំ​ចំនួន ៣៤ ហើយ​តោង​វា​ចូល​គ្នា​។

Skylights និងសមាសធាតុមេកានិចទាំងអស់ត្រូវបានបញ្ចប់កំឡុងពេលដំណើរការ prefabrication ។

ZGF បានធ្វើការជាមួយស្ទូឌីយោស្ថាបត្យកម្មទេសភាព Place on the plantings

ស្ថាបត្យករ ZGF ក៏បាននិយាយផងដែរថា ឈើដែលប្រើសម្រាប់ដំបូលឈើដែលត្រូវបានវិស្វកម្មមានប្រភពនៅក្នុងរង្វង់ 300 ម៉ាយល៍ (482 គីឡូម៉ែត្រ) នៃអាកាសយានដ្ឋាន ដោយសង្កត់ធ្ងន់លើសារៈសំខាន់នៃខ្សែសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់ក្នុងស្រុកក្នុងការផលិតឈើដ៏ធំ។

យោងតាមស្ទូឌីយោ ការសាងសង់នៅនឹងកន្លែង និងប្រើប្រាស់ខ្សែសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់ក្នុងស្រុកបានកាត់បន្ថយ 70 ភាគរយនៃកាបូនឌីអុកស៊ីតរបស់អគារ។

ឈើពីប្រភពក្នុងស្រុកក៏ត្រូវបានគេប្រើនៅក្នុងកម្រាលឥដ្ឋ និងនៅក្នុងជញ្ជាំងដែលមានលក្ខណៈពិសេស ដែលត្រូវបានប្រសព្វគ្នាតាមរយៈផ្នែកចំហសំខាន់នៃអាគារ និងស្លាបរបស់វា។

ស៊េរីនៃសម្បទាន កន្លែងទទួលភ្ញៀវ និងសាលធំត្រូវបានបែងចែកទៅជាផ្នែកដែលត្រូវបានជូនដំណឹងដោយ “មាត្រដ្ឋានសម្រាប់មនុស្សជាតិ” នៃប្លុកទីក្រុងខ្លីៗរបស់ Portland ដែលហ៊ុំព័ទ្ធដោយឯករភជប់កញ្ចក់។

កន្លែងសម្រាកនៅព្រលានយន្តហោះ និងសម្បទានត្រូវបានបែងចែកទៅជាផ្នែកតូចៗដែលត្រូវបានជូនដំណឹងដោយសង្កាត់របស់ Portland

តំបន់ទាំងនេះត្រូវបានបង្កើតឡើងតាមរបៀបម៉ូឌុលជាមួយនឹងតូបសម្បទានឈើដែលអាចផ្លាស់ទីបានអាស្រ័យលើតម្រូវការរបស់អ្នកគ្រប់គ្រង។

បន្ថែមលើប្រធានបទ sylvan នៅក្នុងគំនិតនៃ “overstory” ដែលបានកត់សម្គាល់ខាងលើ បទពិសោធន៍នៃអាកាសយានដ្ឋានត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីស្រដៀងនឹងការដើរកាត់ព្រៃ នេះបើយោងតាមស្ទូឌីយោ។

ព័ត៌មានលម្អិតអំពីឈើត្រូវបានប្រើប្រាស់ក្នុងកម្រាលឥដ្ឋ និងរចនាសម្ព័ន្ធសម្បទានមួយចំនួន។ រូបថតរបស់ Dror Baldinger

ស្ថាបត្យករ ZGF បានធ្វើការជាមួយស្ទូឌីយោទេសភាព កន្លែង ដើម្បីដំឡើងដើមឈើធំចំនួន 72 ដែលខ្លះមានកំពស់ 25 ហ្វីត (7.6 ម៉ែត្រ) – និង 5,000 ដើម។

រុក្ខជាតិជាច្រើនត្រូវបានគេកំណត់រចនាសម្ព័ន្ធជា “សួនព្យួរ” ជាមួយនឹងវល្លិព្យួរលើកញ្ចក់ធំ ៗ ដើម្បីបន្ថយពន្លឺ។

ស្ទូឌីយោបាននិយាយថា “បរិមាណនៃរុក្ខជាតិបៃតងផ្តល់នូវការបន្ធូរបន្ថយភាពតានតឹងផ្នែកជីវសាស្រ្តខណៈពេលដែលឆ្លុះបញ្ចាំងពីរុក្ខជាតិដើមរបស់ Oregon” ។

“ពន្លឺធម្មជាតិដ៏បរិបូរណ៍ បរិយាកាសខាងក្នុងជាប់លាប់ ប្រព័ន្ធធារាសាស្រ្តសាមញ្ញ និងពិធីការថែទាំ ធានាថាជីវិតរុក្ខជាតិនឹងនៅតែមានសុខភាពល្អ។”

បន្ថែមពីលើការកាត់បន្ថយកាបូនដែលបានបញ្ចូលក្នុងទម្រង់ជាអុហ្វសិតដោយការប្រឌិតក្នុងស្រុក រចនាសម្ព័ននេះក៏មានកំដៅអគ្គិសនី និងកញ្ចក់ដែលមានគុណភាពខ្ពស់ដែលកាត់បន្ថយកាបូនដែលអាចដំណើរការបាន។

ស្ថាបត្យករ ZGF បាននិយាយថា “ការរចនាប្រកបដោយនិរន្តរភាពរបស់គម្រោងនេះកំណត់ស្តង់ដារថ្មីសម្រាប់ព្រលានយន្តហោះទូទាំងពិភពលោក” ។

វាបានបន្ថែមថា “ស្ថានីយចម្បងបង្កើនសមត្ថភាពទ្វេដង ខណៈពេលដែលសម្រេចបាននូវការកាត់បន្ថយ 50 ភាគរយនៃការប្រើប្រាស់ថាមពលក្នុងមួយហ្វីតការ៉េ ជាមួយនឹងម៉ាស៊ីនបូមកំដៅប្រភពអគ្គិសនីដែលមានប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់” ។

“យុទ្ធសាស្ត្ររចនាធន់អាចឱ្យស្ថានីយអាចទប់ទល់នឹងការរញ្ជួយដីកម្រិត 9.0 នៅក្នុងតំបន់ Cascadia Subduction Zone” ។

វាគឺជាផ្នែកមួយនៃការជួសជុលទូទៅ និងការពង្រីកព្រលានយន្តហោះ

ដំណាក់កាលចុងក្រោយនៃគម្រោងនេះត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងបញ្ចប់នៅឆ្នាំ 2026។

ZGF Architects មានការិយាល័យជាច្រើននៅទូទាំងអាមេរិកខាងជើង។ វាត្រូវបានចូលរួមនៅក្នុងការងារមួយចំនួនមុននេះនៅលើអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិ Portland និងបានអនុវត្តគម្រោងស្ថាបត្យកម្មប្រកបដោយនិរន្តរភាពមួយចំនួនក្នុងប៉ុន្មានឆ្នាំថ្មីៗនេះ។

ទាំងនេះរួមមាន អគារ PAE Living Building នៅ Portland និង ការបំប្លែងរោងចក្រដំឡើងរថយន្ត Ford ទៅជាកន្លែងស្រាវជ្រាវនៅ Pittsburgh ។

កាលពីឆ្នាំមុន Dezeen បានបើកដំណើរការ Timber Revolution ដែលជាស៊េរីនៃអត្ថបទដែលបានពិនិត្យមើលយ៉ាងជិតស្និទ្ធទៅនឹងការរីកសាយនៃឈើដ៏ធំនៅក្នុងស្ថាបត្យកម្មនាពេលថ្មីៗនេះ។

ការ​ថត​រូប​នេះ​គឺ​ដោយ Ema Peter លុះត្រា​តែ​មាន​ការ​បញ្ជាក់​ផ្សេង ។

ស្ថាបត្យករ៖ ស្ថាបត្យករ ZGF
អ្នកម៉ៅការ៖ Hoffman Skanska Joint Venture
Engineers: KPFF Consulting
Engineers (primary): Arup
Mechanical/electrical/plumbing: PAE Engineers (primary), Arup
Mass ដៃគូពាណិជ្ជកម្ម៖ Swinerton
Mass wood fabricators : Timberlab, Calvert, Freres Zip-O-Laminators
Wood ទីប្រឹក្សា៖ និរន្តរភាព ភាគពាយ័ព្យ និរន្តរភាព
ផែនការអាកាសចរណ៍ ភាគពាយ័ព្យ ឈើ៖
ទេសភាព Arup ៖ ទីកន្លែង ទេសភាព ស្ថាបត្យកម្ម
ទីប្រឹក្សា រចនា ជីវៈ Terrapin Bright Green