ការរចនាដោយស្ទូឌីយោ Foster + Partners , Arup និង Page & Turnbull ត្រូវបានបង្ហាញសម្រាប់ ស្ថានីយ៍រថភ្លើង ចំនួន 4 ដំបូង នៃខ្សែរថភ្លើងល្បឿនលឿនរដ្ឋកាលីហ្វ័រញ៉ា ដែលត្រូវបានកំណត់ថាជាប្រព័ន្ធរថភ្លើងល្បឿនលឿនដំបូងគេនៅក្នុងសហរដ្ឋអាមេរិក។
Foster + Partners និង Arup បានចូលរួមចំណែកក្នុងការរចនាស្ថានីយ៍ចំនួន 4 សម្រាប់ផ្លូវរថភ្លើងល្បឿនលឿនរដ្ឋកាលីហ្វ័រញ៉ា ដែលនឹងភ្ជាប់ទីក្រុង San Diego នៅភាគខាងត្បូងនៃរដ្ឋជាមួយ Sacramento នៅភាគខាងជើង ក៏ដូចជាទីក្រុងមួយចំនួននៅចន្លោះនោះ។
ការរចនាសម្រាប់ស្ថានីយទាំងបួនដំបូងនៃផ្លូវរថភ្លើងល្បឿនលឿនរបស់រដ្ឋកាលីហ្វ័រញ៉ាត្រូវបានបង្ហាញ
ជាផ្នែកមួយនៃដំណាក់កាលទី 1 នៃគម្រោងដែលនឹងដំណើរការពី San Francisco ទៅ Los Angeles ស្ថានីយ៍នឹងមានទីតាំងនៅ Merced, Fresno, Kings Tulare និង Bakersfield ជាមួយនឹង ការរចនាដំបូងដែលបានប្រកាសកាលពីឆ្នាំមុន ។
យោងទៅតាម Foster + Partners ស្ថានីយ៍ Central Valley ទាំងបួននឹងត្រូវបានភ្ជាប់ដោយភាសាស្ថាបត្យកម្ម “ដែលឆ្លុះបញ្ចាំងពីអាកប្បកិរិយាប្រកបដោយនិរន្តរភាពនៃគម្រោងធំទូលាយ” ហើយនឹងមានលក្ខណៈពិសេស “កើនឡើង” ។
ពួកវាត្រូវបានរចនាឡើងដោយ Foster + Partners និង Arup
“យើងកំពុងបង្កើតភាសាស្ថាបត្យកម្មសម្រាប់ស្ថានីយ៍ Central Valley ទាំងបួន រួមទាំងផ្ទាំងក្រណាត់ដែលមើលទៅមានខ្យល់អាកាសបរិសុទ្ធ និងការពារអ្នកដំណើរពីពន្លឺព្រះអាទិត្យដ៏អាក្រក់” Foster + Partners ប្រធានស្ទូឌីយោ Stefan Behling បាននិយាយ។ “ការរចនាស្ថានីយ៍ឆ្លុះបញ្ចាំងពីសីលធម៌ប្រកបដោយនិរន្តរភាពនៃគម្រោងកាន់តែទូលំទូលាយ។”
ការបង្ហាញបង្ហាញផ្នែកខាងក្រៅ និងផ្នែកខាងក្នុងរបស់ស្ថានីយ៍នីមួយៗ ដែលគ្របដណ្ដប់ដោយភាគល្អិតនៃលោហធាតុលង្ហិន ឬពណ៌ស រួមបញ្ចូលគ្នាជាមួយនឹងឈើ និងជញ្ជាំងថ្ម ជួរឈរធ្ងន់ និងដំបូលរចនាប័ទ្ម pergola ព្យួរនៅលើច្រកចូលធំ។
ពួកគេគឺជាផ្នែកមួយនៃដំណាក់កាលដំបូងនៃគម្រោងដែលនឹងភ្ជាប់ទីក្រុង Los Angeles ទៅ San Francisco
ស្ថានីយ៍ Fresno របស់គម្រោងនឹងរួមបញ្ចូលផ្លូវថ្មើរជើងខ្ពស់ដែលតភ្ជាប់ពី Chinatown និង Downtown Fresno Station នៅជិតផ្លូវ Mariposa ក៏ដូចជាការស្ដារឡើងវិញនូវឃ្លាំងប្រវត្តិសាស្ត្រនៅលើគេហទំព័រដែលធ្វើឡើងដោយស្ទូឌីយោស្ថាបត្យកម្មអាមេរិក Page & Turnbull ។
សាងសង់ឡើងក្នុងឆ្នាំ 1872 និងបានចុះបញ្ជីនៅក្នុងបញ្ជីជាតិនៃទីកន្លែងប្រវត្តិសាស្ត្រ ដេប៉ូគឺជាអគាររចនាប័ទ្មមហាក្សត្រី Anne ដែលមានដំបូលប្រក់ក្បឿង និងពែងប្លាកែត និងរចនាសម្ព័ន្ធនៃឥដ្ឋក្រហម។
ស្ថានីយ៍ Fresno នឹងរួមបញ្ចូលការស្ដារឡើងវិញនូវឃ្លាំងរថភ្លើងប្រវត្តិសាស្ត្រដោយ Page & Turnbull
ការអាប់ដេតទៅកាន់ស្ថានីយ៍នឹងរួមបញ្ចូលការនាំយកអគារទៅជាអគ្គីភ័យ សុវត្ថិភាពអាយុជីវិត រចនាសម្ព័ន្ធ ការរញ្ជួយដី និងកូដមធ្យោបាយងាយស្រួល ក៏ដូចជាការស្ដារឡើងវិញនូវលក្ខណៈស្ថាបត្យកម្ម ដូច្នេះវាអាចបម្រើជា “មជ្ឈមណ្ឌលដឹកជញ្ជូនទំនើបបំផុត”។
ប្រធាន Page & Turnbull លោក Peter Birkholz បាននិយាយថា “ដេប៉ូប្រវត្តិសាស្ត្រនឹងក្លាយជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់ និងផ្នែកសេដ្ឋកិច្ចនៃទីក្រុង Fresno និងនៃប្រព័ន្ធរថភ្លើងល្បឿនលឿន” ។
ការរចនារបស់ស្ថានីយនេះមានដំបូលមានឆ្អឹងជំនីធំៗ និងទីធ្លាសាធារណៈធំទូលាយ
ស្ថិតនៅភាគខាងជើងនៃទីក្រុង Fresno ស្ថានីយ៍ Merced ក៏នឹងរួមបញ្ចូលស្ពានថ្មើរជើងដែលតភ្ជាប់ទីប្រជុំជនរបស់ទីក្រុង និងបម្រើជាការតភ្ជាប់ដ៏សំខាន់ទៅកាន់តំបន់ San Francisco Bay Area កាន់តែច្រើន។
“ផ្លាហ្សាខាងក្រៅដែលអាចបត់បែនបាន” នៅលើផ្លូវទី 16 ក៏ត្រូវបានរួមបញ្ចូលនៅក្នុងផែនការផងដែរ។
canopies នឹងអនុញ្ញាតឱ្យមានពន្លឺនិងតម្រងខ្យល់
ក្រុមការងារបាននិយាយថា “ការកសាងនៅលើតំណភ្ជាប់ប្រវត្តិសាស្រ្តរវាង Merced និង Yosemite Valley ទីក្រុងនេះជាមួយនឹងសាកលវិទ្យាល័យ និងមហាវិទ្យាល័យដែលកំពុងរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័សនឹងទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ពីការតភ្ជាប់ផ្លូវដែកល្បឿនលឿនទៅកាន់ Central Valley និងការតភ្ជាប់នាពេលអនាគតទៅកាន់ San Francisco Bay Area” ។
ស្ថានីយ៍ Kings Tulare ត្រូវបានដាក់រូបភាពជាមួយនឹងផ្លាហ្សាខាងក្រៅដ៏ធំទូលាយ ហើយត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីបង្កើត “បទពិសោធន៍សម្រួល” សម្រាប់ចរាចរណ៍ឡានក្រុង រថយន្ត និងកង់ ជាមួយនឹងសេវាកម្មរបស់វាដែលមានទីតាំងនៅក្នុងទំហំចតុកោណកែងដោយផ្ទាល់នៅក្រោមផ្លូវរបស់វា។
ក្នុងនាមជាស្ថានីយភាគខាងត្បូងនៃខ្សែបន្ទាត់ និងការតភ្ជាប់ទៅកាន់ទីក្រុង Los Angeles និង Anaheim ស្ថានីយ៍ Bakersfield នឹងមានកន្លែងលក់នៅខាងក្រៅដែលមានស្រមោលជាច្រើន ជាមួយនឹងការបង្ហាញរូបភាពនៃគ្រឿងបរិក្ខារខាងក្រៅនៅក្រោមផ្លូវដែលមានកម្ពស់។
ក្រុមការងារបាននិយាយថា “ការរចនានេះបង្កើតជាឧទ្យានលីនេអ៊ែរដែលដំណើរការនៅក្រោមបំពង់ទឹកថ្មី ដោយភ្ជាប់ដោយផ្ទាល់ពីទីប្រជុំជន Bakersfield និងច្រករបៀងទន្លេ Kern ជាមួយនឹងកន្លែងសាធារណៈដែលមានស្រមោលផ្សេងៗគ្នា និងកន្លែងកម្សាន្ត”។
ស្ពានថ្មើរជើងនឹងបង្កើតផ្លូវឆ្លងកាត់ទីក្រុងផ្សេងៗ
នេះបើតាមក្រុមការងារបានឲ្យដឹងថា នៅពេលដែលបានបញ្ចប់ខ្សែរថភ្លើង Central Valley ចម្ងាយ 119 ម៉ាយ នឹងតភ្ជាប់ទីក្រុង San Francisco ទៅ Los Angeles ក្នុងរយៈពេលតិចជាង 3 ម៉ោង។
ស្ថានីយ៍រហូតដល់ 24 ត្រូវបានគ្រោងសម្រាប់ផ្លូវដែកល្បឿនលឿនរដ្ឋកាលីហ្វ័រញ៉ា ដែលតភ្ជាប់ផ្លូវជាង 800 ម៉ាយ។ មូលនិធិត្រូវបានផ្តល់ទៅឱ្យគម្រោងនេះក្នុងឆ្នាំ 2008 បន្ទាប់ពីការតស៊ូមតិជាច្រើនទសវត្សរ៍។
ត្រូវបានស្នើឡើងជាលើកដំបូងនៅក្នុងឆ្នាំ 1979 ក្រោមការដឹកនាំរបស់អភិបាលខេត្ត Jerry Brown ចាប់តាំងពីពេលនោះមក ផ្លូវដែកល្បឿនលឿនរបស់រដ្ឋកាលីហ្វ័រញ៉ាបានទទួលរងនូវវិបត្តិថវិកា និងភាពចម្រូងចម្រាសជាច្រើន ដែលបណ្តាលឱ្យមាន ផែនការសាងសង់ពីរដំណាក់កាល បច្ចុប្បន្ន សម្រាប់ផ្លូវដែក។
ដំណាក់កាលទី 1 នៃគម្រោងសំដៅលើការបញ្ចប់ផ្លូវ San Francisco ទៅកាន់ Anaheim ចម្ងាយ 520 ម៉ាយ ខណៈដំណាក់កាលទី 2 សំដៅលើផ្នែកបន្ថែមដែលនឹងតភ្ជាប់ Sacramento និង San Diego ។
សេវាកម្មត្រូវបានរំពឹងថានឹងចាប់ផ្តើមនៅឆ្នាំ 2030
យោងតាមកាសែត New York Times ដោយសារតែ “ការសម្របសម្រួលផ្នែកនយោបាយ” ថវិការបស់គម្រោងបានហក់ឡើងដល់ 100 ពាន់លានដុល្លារជាមួយនឹង “ឱកាសតិចតួច” នៃការបញ្ចប់ ទោះបីជាការសាងសង់នៅលើរចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវឆ្លងកាត់ និងការឆ្លងកាត់កំពុងដំណើរការក៏ដោយ បើយោងតាមការអាប់ដេតពីរដ្ឋ California High-Speed អាជ្ញាធរផ្លូវដែក ដែលជាស្ថាប័នមានភារកិច្ចសម្របសម្រួលគម្រោង។
រហូតមកដល់ពេលនេះ សេវាកម្មនៃខ្សែ Central Valley ត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងចាប់ផ្តើមនៅឆ្នាំ 2030។
ឱកាសដើម្បីស្វែងយល់បន្ថែមអំពីស្ថានីយ៍រថភ្លើង សូមមើលការបង្ហាញ 3D និងនិយាយជាមួយអាជ្ញាធរផ្លូវដែកនឹងមានសម្រាប់សាធារណជនក្នុងអំឡុងពេល ពិព័រណ៍រដ្ឋកាលីហ្វ័រញ៉ានៅសាក្រាមេនតូ ដែលដំណើរការពីថ្ងៃទី 12 ដល់ថ្ងៃទី 28 ខែកក្កដា នេះបើយោងតាម Foster + Partners។
នៅកន្លែងផ្សេងទៀតនៅក្នុងសហរដ្ឋអាមេរិក ស្ថានីយ៍រថភ្លើងប្រវត្តិសាស្ត្រមួយនៅទីក្រុង Detroit ថ្មីៗនេះបានទទួលការជួសជុល ខណៈដែលស្ថានីយ៍រថភ្លើងក្រោមដីនៅញូវយ៉ក ប្រឈមនឹងហានិភ័យ “ធ្លាក់ចុះ” បន្ទាប់ពីការកាត់បន្ថយថវិកា។
រូបថតរបស់ Foster + Partners